joi, 18 martie 2021

Care este scopul vietii?





CARE ESTE SCOPUL VIETII?
(Alternativa 2)


OSHO:
"Rețineți: țelul nu poate avea valoare! Așa se explică de ce taoiștii afirmă că viața este lipsită de țel. Majoritatea oamenilor sunt șocați când aud o astfel de afirmație. 
Odată a venit cineva la mine și mi-a spus:
-Care este scopul vieții?
-Nu există un scop, i-am răspuns ei. Viața există pur și simplu!   
Nu a fost deloc satisfăcut. Mi-a spus:
-Am venit de departe!
Venise tocmai din Nepal. 
A continuat:

- Sunt bătrân, un profesor la pensie. Nu mă trimite înapoi cu mâinile goale!
Am venit să te întreb un singur lucru: care este scopul vieții?
- Dacă te-aș putea trimite înapoi cu mâinile goale, ar însemna că n-ai făcut această călătorie in zadar! Scopul este chiar: 
a călători cu mâinile goale! 
-Nu-mi vorbi in șarade! Spune-mi negru pe alb, care este scopul vieții?!
Omul nu putea înțelege că-mi punea o întrebare absurdă.

Viața nu are niciun scop. Dacă ar avea un scop precis aceasta ar deveni mai valoros decât viața, născând o altă întrebare: Care este scopul?
Daca ii spuneam :
"Scopul vieții este realizarea lui Dumnezeu", 
ar fi putut întreba:
"Și care este scopul lui Dumnezeu, sau realizarea lui Dumnezeu?"
    Mai devreme sau mai târziu trebuie să renunți la cuvântul "scop". 
Așa este! Nu valoarea este numele , nici scopul.
Dacă veți înțelege acest lucru, o mare lumina se va naște în voi.

-Viața nu are scop și nici valoare.  -Iubirea nu are scop, nici valoare.   -Dumnezeu nu are nici scop, nici valoare.
-Adevărul nu are scop și valoare.
De fapt, toate aceste cuvinte: Dumnezeu,viată, iubire, adevăr, reprezintă unul și același lucru.Nu poate fi vorba de lucruri diferite, nu există decât o singură realitate fară scop. Orice altceva are scop datorită ei. 
Aceasta realitate reprezintă culmea absoluta."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumim pentru lectură și pentru că DISTRIBUI:

Generozitatea -Poveste cu talc

  Generozitatea -Poveste cu talc A fost odat ă un medic foarte priceput ș i dedicat. Datorit ă lui, mii de oameni care erau la un pas de m...