joi, 18 martie 2021

Privighetoarea - poveste motivationala

 


Privighetoarea - poveste motivationala


         În vremea regelui Solomon, cel mai bun dintre regi, un om a cumpărat o privighetoare cu un glas fără pereche.

        A pus-o într-o colivie, unde pasărea nu ducea lipsă de nimic şi cânta, ore întregi, spre încântarea celor din jur. Într-o zi, când colivia a fost dusă pe un balcon, s-a apropiat de ea o altă pasăre, i-a şoptit ceva privighetorii, şi a zburat..
    Din acea clipă, minunata privighetoare a rămas mută, fara nici un glas.
    Cuprins de deznădejde, omul a luat pasărea şi s-a dus la regele Solomon, care ştia limba necuvântătoarelor, şi l-a rugat s-o întrebe de ce nu mai vrea să cânte.

    Pasărea a grăit astfel către Solomon :
— Pe vremuri, nu ştiam nici de vânător, nici de colivie. Apoi mi s-a întins o capcană dibace şi am căzut în ea, din lăcomie.
    Păsărarul m-a prins şi m-a vândut la târg, înstrăinându-mă de ai mei.
    M-am trezit în colivia acestui om pe care îl vezi în faţa ta.
    M-am jeluit zi şi noapte, dar omul a crezut că tânguirile mele sunt cântece de recunoştinţă şi bucurie.
    Până în ziua când o altă pasăre a venit la mine şi mi-a spus: „Nu mai plânge, pentru că de asta te ţin în colivie...Ei inteleg cu totul altfel plansul tau.."

    Atunci m-am hotărât să tac.

Solomon i-a tălmăcit omului vorbele păsării. Acesta, pe drum inapoi, a stat si s-a gândit: „La ce bun să mai păstrez o privighetoare care nu cântă deloc ?!?"
Şi i-a dat drumul din colivie...



    Morala : Cam asta li se întâmplă uneori și oamenilor: sunt captivi propriilor cuvinte, atitudini, alegeri de viata si purtari, eliberându-se doar prin tăcere, infranare și înțelepciune!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumim pentru lectură și pentru că DISTRIBUI:

Generozitatea -Poveste cu talc

  Generozitatea -Poveste cu talc A fost odat ă un medic foarte priceput ș i dedicat. Datorit ă lui, mii de oameni care erau la un pas de m...