vineri, 2 decembrie 2022

Toate diferentele din lume

 



Toate diferentele din lume

        In fiecare duminica dimineața fac jogging usor in jurul unui parc de langa casa mea. Exista un lac situat intr-o parte al parcului. De fiecare data cand fac jogging langa acest lac, o vad pe aceeasi femeie in varsta care sta la marginea apei, cu o cușca mica din metal asezata langa ea. 

citeste mai mult...

        Duminica trecuta curiozitatea mea a scos ce-i mai bun din mine, asa ca am incetat sa fac jogging si m-am dus la ea. Pe masura ce ma apropiam, mi-am dat seama ca acea cusca metalica era de fapt o mica capcana. Erau trei broaște testoase, nevatamate, care se plimbau incet in jurul bazei capcanei. Avea in poala o a patra broasca testoasa pe care o freca cu grija cu o perie spongioasa.

– „Buna ziua”, am spus. „Va vad aici in fiecare duminica dimineata. Daca nu va deranjeaza, mi-ar placea sa stiu ce faceti cu aceste broaste testoase.”

Ea a zambit.

– „Le curat carapacele, raspunse ea”. „Orice pe carapacea unei broaste testoase, cum ar fi algele sau gunoiul, reduc capacitatea broastei testoase de a absorbi caldura si le reduce capacitatea de a inota. De asemenea, poate coroda si slabi coaja in timp.”

„Uau! E foarte dragut din partea dvs.!” – am exclamat.

Ea a continuat: „Petrec cateva ore in fiecare duminica dimineata, relaxandu-ma langa acest lac si ajutand aceste fiinte. Este propriul meu mod ciudat de a face diferenta.”

„Dar majoritatea broastelor testoase de apa dulce nu isi traiesc intreaga viata cu alge si gunoi atarnand de carpacele lor?” – am întrebat.

„Da, din pacate, o fac”, a raspuns ea.

M-am scarpinat in cap.

    „Ei bine, atunci nu crezi ca ai putea petrece mai bine timpul? Adica, cred ca eforturile dvs sunt amabile, dar exista broaste testoase de apa dulce care traiesc in lacuri din intreaga lume. Si 99% dintre aceste broaste testoase nu nu au oameni buni ca dvs. care sa le ajute sa-si curate carapacele. Deci, fara suparare … dar exact, cat fac eforturile dvs. cu adevarat o diferenta?”

    Femeia chicoti cu voce tare. Apoi s-a uitat in jos la broasca testoasa din poala, a scos ultima bucata de alga de pe  carapace si a spus: „Scumpo, daca acesta creatura ar putea vorbi, ti-ar spune ca tocmai am facut toata diferenta din lume. ”

Morala: poti schimba lumea – poate nu dintr-o data, ci o singura persoana, un animal si o singura fapta buna la un moment dat. Treziti-va in fiecare dimineata si doriti-va ca ceea ce faceti sa faca diferenta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumim pentru lectură și pentru că DISTRIBUI:

Legenda florii de nufar

  Legenda florii de nufar      Din cele mai vechi timpuri, poeti si mari ganditori ai lumii au fost fermecati de puritatea florilor de lot...